Seriöst alltså!

Tack vare denna förjävliga förkylning som drog ut på tiden en vecka och på grund av veckan innan så har jag nu tappat nästan två veckors träning. För att inte tala om att förkylningen har skickat tillbaka mig en bra bit i formen över huvudtaget.

seriös Det är ju inte utan att jag börjar känna en viss form av panik nu! Maran närmar sig med stormsteg och jag är verkligen INTE i fas med min träning.

Det är ju även så att det är tredje året i rad som jag är anmäld till maran, utan att lyckats komma till start över huvud taget! Så i år SKA jag stå där, och jag SKA komma runt. Det finns inget annat alternativ.

Så nu är det seriös träning som gäller! Tidigare (åtminstone efter senaste knäskadan) har jag sprungit mest på måfå för att må bra. Motionerat, inte tränat! Det kommer att få bli andra bullar nu. Annars kommer inte det här att funka!

Kommer försöka hålla mig lugn i två dagar till för att verkligen känna att jag är kvitt förkylningen tänkte jag. Så på lördag kommer jag att ta mig ett litet lugnt återhämtningspass. Jogga lite försiktigt en si så där 6,5 km. För att få kroppen att vakna typ.

Söndag, då blir det cykla in till stan, köra ett aikidopass, cykla hem och köra lite plankan.

Nästa vecka börjar med distanslöpning på måndag. Mellan 11 och 13 kilometer. Onsdag, ungefär lika långt, men med inlägg av accelerationspass, dvs lägga in en hård rusch på 15-20 sekunder lite då och då. Torsdag kör vi aikido igen. Lördag blir det långpass. Beroende på hur formen och kroppen känns, så mellan 15 och 20 km, för att sedan på söndag avsluta med ännu ett aikidopass.

Tänkte försöka köra så ett par veckor, sedan kanske jag ändrar lite, eller lägger in ett pass till. Kanske ett pass med backträning?

Vad tror ni, känns det som ett schysst upplägg? Hur skulle ni ha gjort?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

