Tävlingspass

Tack och lov så är det snart dags igen för ett riktigt lopp igen. Det kan ju hjälpa till att hålla ångan uppe. Faktiskt är det redan den 21 april. (Vilket påminner mig om att vi har en bror som fyller lite år den 22:a).

Loppet i sig är det första av sju (?) kvallopp för Xtreme Running. 15 km i Ursvik. Det är något jag sett fram emot. Även om det verkar som att jag kommer att missa just det här loppet (förkylningen… och så måste jag förmodligen jobba med att få nya avloppsrören på plats), så finns ju chansen snart igen i alla fall. Nytt kvallopp den 4/5. Då…

Det ska vara en ganska krävande bana sägs det, vilket kan vara en bra hjälp för att formtoppa sig inför maran kanske. Eller… Pratade i förra inlägget om att så småningom eventuellt lägga in ett till pass per vecka. Om jag lägger in ett backträningspass, eller får till ett tävlingslopp på hela 15 km i högre tempo än träningstempo så måste ju det vara ett ganska bra komplement?

Ska också bli skönt att börja kunna springa lite i terräng igen. Har en känsla av att det kommer att vara lite jobbigare att dra en mil i spåret än på asfalten! Det blir bra träning!

Är det någon mer som funderar på Xtreme Running i Ursvik?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

