Vilken helg!

Det blev ingen löpning i lördags. Fast jag hade planerat så hårt. Typiskt! Nu gjorde det inte så mycket ändå. Vaknade upp lite bakis. Klockan 08:00, en lördag!

Sen gick jag ut och grävde avlopp. Grävde i fyra och en halv timme. Svetten riktigt lackade i pannan och på ryggen. Den lilla baksmälla jag hade, den försvann ganska snabbt. Så det kan vara ett tips, om du vaknar upp med blykepa någon gång, gå ut och gräv dig ett dike. Fyra timmar senare har man haft så mycket annat att fokusera på att baksmällan är helt väck! Dessutom, kondisen jag fick av grävandet motsvarar säkert de 6,5 återhämtningskilometrarna jag tänkte mig från början.

beslutsam Däremot kom jag äntligen iväg på aikido-träningen igen. Tog bussen in och tränande i 90 minuter, bytte om OCH nu tog jag denna återhämtningsrunda. Nästan sju kilometer, strax under sex minuter per kilometer, vilket kanske var lite snabbt egentligen.

Så nu får vi se. I morgon tänkte jag dra mig mot Globen och se om jag kan hitta någon billig biljett till matchen mellan DIF och HV71 (kom igen nu DIF!!!). Sedan kommer arbetet med avloppet att fortsätta på kvällarna, så jag antar att jag kommer att försöka göra ett distanspass på tisdag morgon. Runt en mil tänkte jag.

På torsdag morgon (eller fredag morgon) blir det ett distanspass med lite fartökningar.

Fredag kväll kommer vi (jag och Carina) att åka till Ronneby och träffa “vår” uppfödare. Ska träffas för första gången, och om hon inte helt ogillar oss, och OM det finns valpar i magen så kan vi med lite tur bli med valp i sommar. Skoj som fasen!!!

Sedan blir det hem på lördag, fira brorsan (Marcus) som fyller 35 på torsdag egentligen, men bjudningen är på lördag. Avslutar sedan veckan med ett längre pass (långpass?) på söndag.

Vilken vecka det kommer bli!

Har du planerat din vecka?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

