Kampsport, trasiga tår och okristligt tidigt!

Hade min fjärde aikido-träning igår. Det märktes kan jag säga.

En anledning till att jag började var att jag är en av de mest o-koordinerade människorna jag känner! Och koordination är verkligen något som man behöver här… Det märktes inte minst i en av övningarna igår som gick ut på att kasta sig raklång i golvet. Hann inte med fötterna riktigt och slog i höger lilltå så det hettetå duga!

Det gjorde lite ont då, men det försvann så jag tänkte inte mera på det just då. Men när jag sprang hem efter träningen så efter ett par kilometer kände jag att det började smärta i tån. Varje nedslag med höger fot kändes, mer och mer. När jag kom hem kollade jag, och visst, den var lite röd. I dag är den både röd och svullen… Förhoppningsvis är det bara en liten smäll, en stukning typ och kommer med lite tur inte utgöra något hinder i löpningen. Visar sig imorgon antar jag.

Annars känns det lite som att jag i mycket sakta mak är på väg åt rätt håll. Rullningarna (som tränas flitigt av oss nybörjare) börjar sitta lite granna. Inte så att jag gärna står upp och kastar mig i en rull ännu, men jag fixade ett par såna också.

Idag blir det vila. Har inte bestämt mig ännu om jag ska ta mig ut till Globen och försöka fixa en svart-biljett till matchen ikväll, eller om jag ska åka hem och förvissa mig om att jag hinner se matchen på TV istället. Det skulle i och för sig vara bra att vara hemma tidigt eftersom jag tänkte försöka komma upp tidigt imorgon och ta en tidigt (och då menar jag TIDIGT) morgonlöpning.

Uppdatering: Klart jag ska ut till Globen och kolla. Man kan ju ha tur!

Brukar du sticka ut tidigt och springa? Tycker du också att det är svårt att få igång benen så där tidigt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 comments

  1. Malin

    Jag blir mer och mer sugen på att testa aikido, men jag håller mig nog till karate ett tag till 😉

    Hört att om man springer (och VERKLIGEN tar ut sig) på morgonen så övergår kroppen till att bryta ner muskler istället för att förbränna fett. Vet ej om det stämmer?

    • Peter

      🙂 Det är faktiskt ganska kul, även om jag fortfarande är ganska rutten på aikido… men skam den som ger sig!

      Vet faktiskt inte riktigt hur det funkar med morgonlöpningar. Har också hört att att man kan börja bränna muskler istället, men jag har också hört att det inte är någon fara. Så någonstans i mitten kanske sanningen ligger?

      Är väl inte så orolig för egen del egentligen. Så där tidigt på mornarna lyckas jag inte ta ut mig. Det krävs lite för att komma igång på morgonen tycker jag. Det är stelt och benen funkar inte riktigt, för att inte tala om huvudet… 😀 Men det brukar vara en bra start på dagen!

  2. Pingback: Satans mornar! « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

