Är det nu det är dags?

Om man vill så börjar det bli dags nu. Dags att bestämma sig. Dags att anmäla sig.

Jag var ju anmäld till förra årets Vasalopp, men jag pajade ju knätvasamål ganska precis en månad innan starten skulle gå av stapeln. Då sa jag att jag kanske skulle testa igen, men kanske som en slags 40-års present till mig själv.

Tjaa, jag fyller ju 40 i januari. Och det är inte utan att tankarna på loppet börjar fylla huvudet. Så jag är ju lite sugen. Det skulle vara kul. Men jag åkte ju lite skidor nu i vintras, så jag vet att det kommer inte bli någon dans på rosor att komma i form för det där jäkla loppet. Det är en sak att vara ute och springa, det ger ju konditionen, så den vasaloppetär jag inte orolig över. Nä det jag funderar på är det faktum att det är så jäkla jobbigt för resten av kroppen att åka skidor. För det är det!

En annan har ju inte världens mest muskulösa kropp, och jag verkligen HATAR styrketräning. Det är fruktansvärt tråkigt, men jag kommer nog att behöva jobba upp överkroppen lite i så fall. Tragiskt.

Dessutom måste jag antingen göra i ordning morfars gamla rullskidor, eller köpa nya, och lägga in en ny typ av träningspass i veckorna.

Mycket att tänka på innan jag springer och slänger iväg 1280 kr på en anmälan. Dyrt! Fast å tredje pilsnern, bör man inte ha gjort åtminstone ETT Vasalopp innan man lägger näsan i vädret?

Vad tycker du, är det värt att satsa på Vasaloppet?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Bilderna är lånade från vasaloppet.se

2 comments

  1. Mia

    Jag är också så attans sugen, men drar mig lite på grund av min onda tå… Kanske borde tån få testa på lite andra aktiviteter än skidåkning och löpning efter Stockholm marathon.

  2. Peter

    Vätternrundan kanske? Du lär ju definitivt spara tån, men risken för läderhud i rumpan lär ju vara uppenbara…😀

Kommentera

