Sargad, inte sänkt!

Sunkig valborg! Stod och skottade igen det uppgrävda avloppet i fredags. Hårt fysiskt arbete sätter sina spår när kvällen väl kommer! Vi gjorde inte många knop under fredagen. Ingen brasa, bara lite god middag och glas gott framfrö TV:n.

Två födelsedagar i lördags! Det var lördagen… Fanns inte tid till så mycket annat. Skulle egentligen ha dragit in till Harrys på eftermiddagen och testa deras DJ-utrustning, men den hade visst säckat ihop (dåligt omen?), men det var OK ändå, vi behövde den tiden till annat. Cyklade iväg hemifrån klockan 14, var hemma ca 01:35 på natten… lång dag!

Söndag! Äntligen lite träning! Eskilstuna Ki-Aikidoklubb hade träningsläger med Peter Spangfort som ska vara en Sveriges bästa instruktörer. Tre pass under hela lördagen. Tyvärr hann jag bara vara med på första, men det var ändå två timmar och jäkligt skoj. Rätt ont i kroppen idag dock!! Blåmärken lite varstans på armarna… och tån jag slog i tidigare, jo den känns fortfarande! Det kostar att ligga på topp!

aikidoNär jag kommer hem ikväll ska vi iväg och shoppa lite. Men vi har tänkt till innan den här gången, så jag tar med mig träningskläderna, byter om på muggen när vi är klara och springer hem! Smart va??

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 comments

  1. kontakt

    Oj, Spangfort på ett ki-aikido-läger? Jag trodde han helt hoppat av till Aikikai. Nog för att ki-aikido-människorna borde ha mycket att lära av honom för det, men organisationskrafs brukar ju ofta sätta käppar i hjulen.

    • Peter

      Tjaaa, han var där i alla fall… 🙂 Han har väl varit där tidigare och känner våra instruktörer sen tidigare så jag antar att det var därför.
      Kul som tusan var det i alla fall!

Kommentera

