Sargad, SNART sänkt

Det är helt jävla otroligt! Förkyld igen. Tredje gången i år, andra på sex veckor. Något känns inte helt rätt. Det borde inte vara så här. Carina är inne på spåret att jag behöver trappa ner. Bryta ihop och börja om typ. Att det är så många måsten och att löpningen betyder så mycket för mig att jag inte tillåter mig själv hinna bli frisk (riktigt frisk) innan jag sticker ut och springer igen.

Kanske ligger det något i det.  Tror inte att det är hela sanningen, men en del av det. Det skulle i så fall betyda att jag måste ge upp Stockholm Marathon igen. Det vore i så fall tredje året på raken som jag drabbas av något som sätter P. för mitt deltagande. Det känns i så fall förjävligt! Men det är ju inte hela världen. Det går ju fullt av spännande lopp i höst… även om det inte skulle vara riktigt samma sak.

Nu ska jag fokusera på att bli frisk (igen). Mycket vila, Kan-jang och c-vitamin ska det bli. Samtidigt ska jag ta mig en funderare och försöka se om jag håller med Carina om att starta på ett nytt blankt blad. Det skulle betyda att jag skippar maran, joggar lite för att bibehålla nuvarande nivå av konditionen men ser till att fokusera på aikidon.

Vad tycker ni? Vad är det bästa att göra nu?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 comments

  1. Mia

    Det är nog bara att vila som gäller tyvärr. Jag har varit med om samma sak, år 2007. Fick nån nedrans konstig halsböld och blev felmedicinerad så jag blev aldrig frisk. I år när jag vågat anmäla mig igen så blev jag skadad (men jag är förhoppningsvis på uppgång nu..peppar peppar..) Så vila och stressa inte.

    • Peter

      Det verkar som att det är alltid något… håller tummerna för dig! Själv…? Slutar stressa och tar pulsen ett par dagar innan maran. Funkar det så funkar det, annars får det bli nästa år!

Kommentera

