Tips från coachen

Har funderat väldigt mycket på det här med mina förkylningar och allt som har hänt med träning och annat.

Efter tips från coachen Peder Lindberg marathon.se så kommer jag att skippa maran! I år igen… Vem vet, det kanske inte är meningen att jag ska springa Stockholms marathon? Ska försöka balansera upp vardagen lite bättre framöver och försöka hitta tillbaka till löpningen. Följa rådet att enbart löpträna på helgerna, let’s face it, har ju ändå inte lyckats med bedriften att springa tre ggr per vecka utan mest hamnat på två, så det blir ju inte någon större förändring på så sätt.

Så… framtiden… Så här får det bli:

  1. Stockholm Marathon är historia.
  2. Torsdagar och söndagar är aikido-dagar.
  3. Lördagar och eventuellt söndagar är springdagar.
  4. Fortsätta cykla till centralen fram och tillbaka.
  5. Ta det lugnt i övrigt på vardagarna.
  6. Nästa stora lopp, om jag kommer i fas med livet, blir Lidingöloppet.
  7. Satsning på Vasaloppet känns avlägset.

Vad sägs om det? Det borde ju kunna funka tycker jag, och dessutom behöver jag inte lägga av helt med löpningen vilket också “räddar” mig från att bli irriterad, vresig och allmänt nedstämd!

Det känns bra att ha en plan! Tack coachen!

vlcsnap-2010-03-22-10h41m49s89

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

