Nya tag..

Får höra väldigt ofta numer angående mitt engagemang över denna blogg och även min träning och upplägg.

Det har varit lite motigt för mig och mitt förbaskade knä som vägrar ge med sig vilket får mig att tappa lusten för allt. Fick som bekant ont efter förra årets Lidingölopp och gjorde således upp uppehåll som inte riktigt ville ta slut. Tog mig i kragens i vintras medans det fortfarande föll snö och var ute och tultade i lössnön, vilket var helt förtjusande. Tog mig aldrig ut på några riktigt långa pass utan tog det lugnt och ökade denna gång sakta men säkert, lite i taget och absulut inga toktempon. Det höll ungefär en månad innan samma smärta återfann sig.  Så…

Jag kom av någon anledning på att cykling vore kul att prova på samtidigt som det kan avlasta/bygga upp mitt knä och jag är ju som jag är..

Är numera stolt ägare av en Scott Speedster s30 2009 års modell.

Tack Cykel-city för profossionell hjälp och utprovning

En renodlad racercykel dock i ”nybörjar” prisklassen. Den var nedsatt i pris 3000:- för det var fjolåretsmodell (är väl i princip färgen som skiljer typ). Den stod hursomhelst och samlade damm i butiken och iochmed all träningsboom som gäller just nu så hade det inneburit ungfär en månads väntetid på någonting som skulle passa mig både plånbok och storlek. Tur att försäljaren kom på att han hade den. Den var perfekt!

Har under dom två veckor jag haft hojjen varit ut på tre ordentliga träningspass samt ett par gånger till jobbet (ca 1,3 mil enkel väg) och uppnått modiga 23 mil.  Förbaskat rolig träningsform tycker jag och kan med fördel utföras i grupp. Fick igår erfara vad det innebär att ”ligga på rulle” innebär. Christian var ganska sleten igår kväll och Polaren-per fick hålla tempot. Rätt som det var uptäckte jag inte behövde jobba särsilt hårt för att hålla 35-40km/h, snarare tvärt om. Perra trampade och trampade medans jag låg i draget och bara gled. Väldigt skön känsla och ser verkligen fram emot nästa vända när man turas om att göra jobbet. För då ska jag äta lunch innan 🙂

Två sargade bröder försöker hitta olika vägar för hålla träningen vid liv. Det är skärpning som gäller för mig om det ska bli något Göteborg nästa sommar. Måste skynda långsamt, för det ska bli av!

Eller hur peps!

På återseende

Christian

Kommentera

