Hur kul kan man ha under en vecka i Spanien?

Kom hem från Denia i måndagskväll, och sen har det verkligen rullat på! Har haft alldeles för mycket att göra för att uppdatera bloggen, men nu är jag tillbaka!

ParkenEn fantastisk vecka i Spanien var inte helt fel! Den här tiden på året var det dessutom perfekt väder. Ungefär som svensk högsommar! Vilket i och för sig sätter sina spår på min nästan engelska hud! Satans vad jag blir röd och inte brun…🙂

En vecka med sol och bad, god mat och lite vin. Och framför allt en hel del löpning! På så sätt blev det verkligen ett träningsläger! Av sju dagar i Spanien så blev det löpning på fem av dessa, varav två pass sista dagen. Kändes riktigt bra! Att få komma igång igen efter nästan fyra veckors uppehåll.

Det kändes kan jag säga… fyra veckors uppehåll och dessutom, sista passet jag gjorde (för fyra veckor sedan alltså), det var i ett Eskilstuna med blåst och ungefär 12 grader. Första passet i Denia gjordes också i lite vind, men med den skillnaden att det var runt 28 grader. Den känslan var jag inte riktigt van vid!

Så första två dagarna var riktigt tunga. Eller, alla dagarna var tunga på grund av värmen. Hittade en bra grund-sträcka som var lite drygt sex km. Började lite lätt i en nedförsbacke i ca en kilometer, sedan ganska flackt i två. Sen gick det uppför! Sista 500:a var dock lättare.

Det gick så jävla långsamt!🙂

Det var slitsamma dagar, men jag kunde ganska snabbt känna att Les Rotes jag kom igång. Avslutade med att sista dagen springa 14 kilometer på förmiddagen och tre på eftermiddagen. Förmiddagspasset var riktigt jävla ur-jävla-jobbigt! Fick faktiskt gå någon minut efter 10 km… Men så var det nästan 32 grader i skuggan!! Men vilken känsla av tillfredsställelse när jag kom “i mål”! Kände mig riktigt nöjd med mig själv då! Hur jag orkade köra ett återhämtningspass på eftermiddagen vete tusan, men då var det stela ben!

Hela nuvarande veckan har det som sagt varit fantastiskt mycket att stå i. Missade mitt aikidopass igår, det var obligatoriskt månadsmöte på kontoret och eftersom jag har missat två av tre möten tidigare kände jag att jag var tvungen att gå på det här. Typiskt! Annars ligger målsättningen kvar, aikido på torsdagar och söndagar (och jag får hämta ut min dräkt på söndag!!), samt löpning lördag och söndag.

Nu får vi se hur det går med löpningen i helgen. Carina har ju fyllt 50 och firandet fortsätter på lördag med en trerätters middag med mor och far. Det blir mycket att förbereda och tiden kommer gå fort! Men jag ska göra ett tappert och ärligt försök att komma ut på lördag morgon (kanske årets första pass i terräng?), och sedan försöka springa hem från aikidon på söndag.

Hur har er vecka varit?

p.s Valparna föddes i tisdags! Frasse är en av dem! Vi ska bli med hund!😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

7 comments

  1. Peter

    Ja, lite sol och värme som mjukstart till en fantastisk (?) svensk sommar är ju inte helt fel!🙂

    Och Åsa, tack!🙂

  2. Malin B

    Aw, vad fina valpar! Kul med aikidon också. Vad är det för dräkt som gäller? Jag funderar på att byta från karate till aikido ett tag. Kan vara kul me lite variation efter 3 år😉 Ha det bra!

    • Peter

      Det finns två dräkter. Först en vanligt, typ en sådan som alla använder. Och när man blir duktig får man den där som ser ut som en kjol… det är då man e riktigt cool!😀
      Du kan ju alltid gå och testa vetja. Jag tycker det är kul som tusan! Men å andra sidan är jag ju så färsk man kan bli i stort sett. Kör hårt! Och ha det bra du också!

  3. Mia

    Bra jobbat där. Och vilka söta valpar. Kan jag få en? Haha..

    Nu finns mararathonreferat tillgängligt. Det gick ju bra trots allt vettu🙂

Kommentera

