Fartfylld helg!

Det var verkligen inte många lugna minuter i helgen! Vi hade en försenad födelsedagsmiddag för Carina i lördags, och det var en hel del förberedelser för det i fredags. Det vi inte hann i fredags skulle vi med lätthet hinna på lördag. Trodde vi…

Vi började med att försova oss! Vaknade inte förrän halv elva på förmiddagen! Kan inte komma ihåg när det hände sist. Men vi hann, med nöd och näppe. När jag klev ur duschen, anlände de första gästerna. Sen var det gasen i botten! Fram till en si så där klockan 03:00.

Det var lite drygt att kliva upp på söndagen efter sex timmars sömn, och sen åka in till aikidon! Det var nog faktiskt ganska nyttigt att först cykla in dit, så man fick igång kroppen lite. Vinet hade satt sina spår!

Vid första övningen så var det inte utan att jag såg lite stjärnor framför ögonen! Men ju längre passet höll på, desto bättre gick det. Man fick ju lov att verkligen försöka också, nu när jag ser lite proffsigare ut! Fick nämligen hämta ut min allra första dräkt i går! Så smälter jag in lite bättre…

aikido-läger

Sen lite fix och trix i trädgården innan jag kände att faktiskt ville ta en liten löptur också. Det blev årets första terräng-pass! Bort till OK Tor skogen och sprang fem kilometern där. En liten iakttagelse… det är faktiskt ganska stor skillnad mellan att springa på asfalt och i terrängen! Det är fasen så mycket mera jobbigt i skogen. Det hade jag lyckats förtränga!

På slutet av terrängdelen av min runda försökte jag tänka på vad jag läst i Runners World: När man springer ska man försöka tänka att man springer på moln, och ha en stegisättning därefter, dvs ett lätt steg så man inte sjunker ner i molnet. Jag kan säga att jag var “far from it” igår! Det var mera som en frustande noshörning som håller på att avlida!

Fast jag lyckades ändå hålla en ganska bra fart tycker jag. Blev lite besviken först när jag kollade GPS:en, den visade att jag sprungit på 6,06 min/km, men när jag kollade visade det sig att den tappat kontakten lite grann, så med en justering av sträckan till 9 km i stället för 8,27  så blev i alla fall tiden lite bättre – 5,39 min/km.

image

För övrigt har jag i alla fall slutat gräma mig för att jag inte kunde ställa upp i maran. Den kommer flera gånger. Nu tar vi sats och springer Lidingöloppet istället!

Hänger ni med på det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

