Nivåer

Dagens träning: aikido. Ska bli spännande. Jag har ju tyvärr inte kunnat vara med så många gånger som jag velat, och nu börjar terminen gå mot sitt slut. Och med det, gradering.

Ska träna lite extra med instruktören idag för och se om det finns någon möjlighet att fixa den där allra första graderingen! Det är väl inte hela världen om det inte funkar nu, det går ju alltid att fixa till i höst, men ändå! Det vore ju kul att ha en i sommar…

Själv är jag inte riktigt på den nivån ännu….😀

2 comments

  1. kontakt

    Rent krasst: de flesta klubbar godkänner det mesta till första graderingen. Ingen har något intresse av att underkänna nybörjare, inte om de tränat hela terminen. Det ska vara om man missat mer än hälften av passen eller verkligen inte hajat grunderna, typ. Det är nu inget skäl att inte anstränga sig att göra en bra gradering. Det känns bättre så. Lycka till!

    • Peter

      Så här i efterhand så kan man ju säga att det var nog med nöd och näppe…🙂 Jag har ju inte tränat hela terminen av olika anledningar, och vi sa ju redan på sista träningen i torsdags att jag skulle chansa. Men tydligen har jag lärt mig någonting, för jag fick ju graderingen. Men som du säger, det finns ju inget intresse i att underkänna nybörjarna första terminen. Det var nog mest att jag inte ville stå inför hela gruppen och göra bort mig fullständigt. Men det gjorde jag inte!🙂

      Så nu kör vi på med lite sommarträning för att ta ikapp det jag missade under terminen, och sen nya tag nästa termin!

Kommentera

