Blötdjur

Vilket antiklimax det blev i morse! Tänkte i mitt stilla sinne innan jag somnade igår kväll, att jag skulle försöka ta en morgonjogg så där på fredagsmorgonen.

Sagt och gjort, ställde klockan på 05:00. Vaknade 04:30 av att det smattrade på rutorna. Tokregn! Lika gott det, hade bara sovit fem timmar, så det var ganska enkelt att vända sig om och sova en timme till!

Går upp, käkar lite frukost, hittar regnkläderna och sätter mig påBlöt-Peps cykeln för att hinna med 07:20-tåget. Trampar iväg. 25 minuter senare, med totalt genomsura skor kommer jag fram till Centralen, bara för att inse att jag har glömt nycklarna hemma! Där har jag cykelnyckel OCH nyckel och passerbricka till kontoret! Så det var bara att sätta sig på cykelfan och trampa 25 minuter till för att komma hem.

I dag jobbar jag hemma.

Detta om detta. Igår var det terminens näst sista ordinarie aikido-pass. Jag var där! Tänka sig, nu har jag kört tre raka pass, det är första gången i min aikido-historia! Men jäklar va kul jag har! Fast jag gjorde nån rullning igår som tog lite illa… I dag känner jag verkligen att jag har en höger axel och skulderblad!🙂 Det kostar att ligga på topp!

På söndag är det dags att försöka gradera sig.

Blir det ett litet uppehåll i regnandet idag, då blir det nog en lunch-jogg! Typ nio kilometer på OK Tor. Kan bli finfint. Lördag: förmiddagslöpning innan vi sätter oss på tåget mot Stockholm och Stadion för en fantastisk kväll med Mustasch, Europe och KISS!! Fan va gött! Kanske en pilsner också…

Söndag: försök till gradering och sedan ska jag försöka fixa till en löpning på minst 14 km i alla fall.

Låter som en plan! Har du någon helgplan? Ses vi på Stadion kanske?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

