För att sammanfatta…

Snart har halva 2010 gått av stapeln och jag tänkte försöka mig på en snabb sammanfattning av året så här långt.

Vad gäller löpningen så har väl saker och ting har väl inte riktigt gått som planerat. Jag hade fyra mål under det här första halvåret. Dessa var:

  • Två sjöar runt
  • Ställa upp i de fyra av sju deltävlingarna i Xtreme Running som hölls under våren.
  • Springa ett långpass från Strängnäs till Torshälla, ca 30 km.
  • Springa Stockholm Marathon.

Jag sprang Två sjöar runt. Så. Nu fokuserar vi på allt annat… Fast tvåsjöarrunt en förklaring till de missade målen kanske. Har missat så mycket löpträning under de här sex månaderna vilket har gjort att det varit meningslöst att försöka på långpasset och maran. Att jag missat mycket träning har i främsta hand berott på att jag varit extremet mycket förkyld den här våren. Enligt Carina och ett Tips från Coachen så är den mest sannolika anledningen att jag drog på en släng av överträning. Främst mentalt. Så jag har dragit ned på kraven och försöken att träna så mycket som möjligt.

Men det har hänt mycket annat. Som när jag tänker på det är väldigt positiva saker. Förutom den mest uppenbara, den att vi ska få vår lilla hundvalp om sex veckor. Det är positivt, men kanske inte så mycket en bedrift från min sida. Däremot så har vi det faktum att jag från och med februari har cyklat till och från Centralen varje vardag. Det är något som jag bara pratat om! Men nu gjort slag i saken. OK, vi har inte haft någon bil heller senaste halvåret, men det hör inte riktigt hit. Mycket vardagsmotion blir det ju!

Jag har bytt jobb! Bara en sådan sak…🙂

Bland det viktigaste, jag har börjat träna aikido!

Ett halvår där jag tagit för mig en massa nya saker. Det är faktiskt inte så många 39-åringar som får för sig att faktiskt åka ner till typ Sporthallen och börja träna kampsport med en massa nya människor. När jag började prata om att testa var det inte många som trodde det, men nu står jag här med min första gradering!

Det var första halvåret! Nu tar vi nya tag mot nästa halvår! Återupptar ett av första halvårets mål, nämligen långpasset. Det på 30 km. Det ska bli av. Förmodligen första veckan i augusti. Och i stället för att gräma mig mera över en missad mara så ska jag nu se framåt och sänka personbästat rejält på Lidingöloppet i september.

Häng mé vetja!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

p.s. Bilden är lånad från www.marathon.se

2 comments

Kommentera

