Ny vecka, nya mål och bra start!

Det blev ju ingen löpning i helgen som jag hade planerat. Tiden… Ibland finns det för få timmar per dygn!

terrängdojor Därför blev jag lite extra glad att jag kunde ta mig ut och springa igår kväll. En liten nätt runda på ungefär 9 km. Den tog mig hemifrån och ut i fem kilometers spåret på OK Tor. Det gick väldigt segt i början. Tror att första kilometern avverkades på sex och en halv minut. Det var inte förrän efter ca 20 minuters löpning som det började släppa lite. Antar att det kan bero på att det var en över en vecka sedan jag sprang, och efter det har jag mest cyklat och pysslat med att kasta mig upp och ner och rulla runt på aikidon…🙂

På tal om aikidon. Ny träning idag! Under sommaren blir det inte så många tillfällen, så det är bäst att passa på. Kan inte hålla på och inte hinna till en massa träningar som jag gjorde i våras. Men det förstås, det är kanske lättare att anpassa sig nu när det går mot lugnare tider (sommar, semester) och bara är en gång i veckan.

Det kommer att vara (som vanligt…) ganska hektiskt i helgen, så jag hoppas på att jag ska komma ut och springa på torsdag i alla fall. Kanske ett mera avancerat pass än bara vanlig distans. Vi får se. Tar en dag i taget!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

