Tur att de var vänligt sinnade!

Var på första sommarträningen på aikidon igår. Vi var sex stycken inklusive herr instruktör. Fyra stycken som har varit igång väldigt länge, en herre som är inne på sitt tredje år, och så jag…

Det mesta jag gör är ju nytt för mig, så jag var väldigt tacksam för att de andra har så stort tålamod med en gröngöling som jag. 😀 De tog sig verkligen tid att förklara och visa (i typ slow motion) så jag skulle greppa allt. Många tack för det!

Eftersom det är sommar så kommer det vara träning en gång ilopskor veckan (tisdagar). Ser fram emot dessa. Sen är det faktiskt lite bra att tempot dras ned lite. Då hinner jag sätta fart ordentligt med löpningen!

Satsningen just nu ligger på Lidingöloppet. Har ju sprungit loppet två gånger, men inte någon gång med önskat resultat eller rätt träningsmängd. Ska förhoppningsvis bli ändring på det nu! Det är bara det att det hela tiden är så mycket som händer att det kan vara lite svårt att få in träningen, framför allt långpassen (eftersom de faktiskt tar lite tid!), men också mängden. Det är ju en sak att komma ut två gånger per veckan och repa av en mil, men att hinna ut fyra eller fem gånger (varav ett långpass), det är lite knöligare. Som i helgen t.ex. “Festarrangör” på lördag, vilket betyder förberedelser torsdag, hela fredagen, lördag (plus att det ska ju festas på kvällen också!) och till slut – städningen på söndag.

Hur fasen ska man fixa allt det där?

p.s. På lördag kör brollan Vätternrundan! Stackars dåre… 😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

