Fokus

Senaste två månaderna (eller egentligen hela året!) har det varit fullt upp. Fullt upp med sådant som man måste göra, vilket har satt lite spår på träningen. Nu börjar det kännas lite som att det lättar, och då börjar det bli dags att fokusera lite.

I första hand är det dags att “värma upp” inför Lidingöloppet! Har inte anmält mig ännu, men det finns fortfarande tid till det. Däremot tar det ju lite mera tid att komma i form för loppet, och tre månader (som det är kvar till loppet) går i bland alldeles för fort.

Eddie_Granlund_lidingoloppet_2008 024

Sen är det ju så att det är lite drygt ett år kvar tills det är dags att åka iväg mot Sergels torg och starta mot Götet. Ett år kan ibland nästa gå ännu fortare, och det börjar bli dags att få upp träningsmängden en HEL DEL! Dessutom måste jag väl börja ta tag i det där med intervaller, backträningar och annat. Det duger inte att bara köra distans hela tiden.

Har tänkt länge på att dra igång med åtminstone backträningen, men känner att jag vill komma upp i en hyfsad standard först… Det är ju bara det att det har alltid varit något som gjort att jag måste släppa taget om träningen en stund och så får jag börja om (inte början kanske) igen för att komma upp till den där hyfsade standarden. Men skam den som ger sig!

Precis som löpningen, det är ju bara att ta ett steg i taget…😉 Och nu tar jag steget mot en ökad dos!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

