Som rutten fisk

Fick mig ut på ett löppass igår i alla fall. Hade stora förväntningar på det passet. Löpsugen var jag, mycket efter att ha sett videon från Löplabbet (finns här), det var varmt och solen sken. Ett litet moment av oro fanns med i bilden, men det var ett litet ett…

Som jag nämnde tidigare så kände jag mig väldigt seg i benen på morgonen. Blev ganska trött när jag tog i lite i uppförsluten. Känner mig ganska trött för tillfället, antar att det spelar in. Men jag tänkte inte så mycket på det hela, det brukar ju gå över ett par kilometer.

Inte den här gången! Det var segt hela vägen igenom. Redan i första uppförsbacken kände jag hur låren protesterade och inte riktigt hängde med ordentligt. En känsla som jag lyckades behålla hela passet!

Det blev inte bättre av att pollensäsongen verkar ha satt igångsugrör ordentligt också. Efter kanske 3,5 km började det där välkända pipljudet göra sig påmint. Och naturligtvis hade jag ju glömt min inhalator hemma! Försök själv att springa då man stoppat ner ett sugrör i halsen, och detta sugrör är det du får andas igenom! Låter inte så jäkla kul va? Nä! Tänkte väl det!

Men i mål kom jag. Något sämre tid än jag tänkt mig från början. Det är bara att glömma det här passet, även om det naturligtvis gjorde lite nytta. Även om det luktade som rutten fisk!

Vila idag, och nytt försök på torsdag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

