Varning för blodsugare!

Äntligen en dag som funkar som planerat (träningsmässigt i alla fall)! Cyklade hem som vanligt, vilket funkar som finfin uppvärmning. Tror dessutom att det gör susen för knäna, har inte alls lika mycket problem som innan jag började cykla för fem månader sedan.

Kom hem, drog på mig shortsen och skorna och stack iväg. Det kändes ganska bra så där i början, även om jag fick håll efter nån kilometer. Lite märkligt, har inte fått det på väldigt länge.

I alla fall så for jag iväg mot OK Tor igen. Där är ju i alla fall femman ordentligt utmärkt, till skillnad mot hur det ser ut på Torsharg. Ganska lugnt tempo. Hade håll med jämna mellanrum ända tills jag passerat fyra, fem kilometer.

När jag passerade tre kilometersmärket ungefär bestämde jag mig för att jag skulle nog allt  ta en bild på hur det ser ut i skogen där jag befinner mig så ofta. BIG MISTAKE! Fipplade upp telefonen, slog igång kameran, stannade i max fem sekunder för att ta bilden… Och jävlar i min låda vad det finns mycket mygg i den jävla skogen!!! När jag tagit bilden kollade jag ner på mina ben, och de var helt översållade av myggor! Fick nästan panik, så många var de! Det blev till att snabb-borsta av sig, och sen lade jag benen på  ryggen och drog som ett skållat troll!

skog

Hade lite småfunderingar på att jag skulle köra två varv på femman, fast vända och springa åt “fel” håll när jag gått i mål på första varvet. Vet inte om det blev när jag stannade för att ta bilden och jag fick tok-ruscha för att komma undan myggen, eller om jag helt enkelt var för trött (både i huvudet, psyket och kroppen), men jag kände att det skulle inte bli skönt att försöka dra fem extra kilometer i går. Det fick räcka med sammanlagt nio km. Den här gången.

I dag blir det träningsfritt. Förmodligen har jag nåt skit med jobbet i kväll, om jag nu inte kan komma ifrån det hela förstås. Men även om jag skulle komma undan så är det lite pyssel hemma som måste göras. Så det blir varken löpning eller aikido idag. Sen får vi se. Har lovat mig själv att inte stressa ut, så vem vet, kanske springer jag på onsdag, kanske på torsdag.

Har du lyckats slippa myggen då?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

