Övertid

inte jobba I måndags påbörjade jag ett inlägg. Det skulle handla om hur jag hade tänkt att jag inte skulle hinna träna. Skulle istället, när jag kommit hem, jobba, jobba, plåta husvagn, jobba lite till.

Det var faktiskt exakt vad som hände! Fast det blev lite mera jobb än jag tänkt mig. 04:20 på tisdags morgon lade jag ner arbetet! Sov till elva ungefär, och så försökte jag jobba lite till på tisdagen. Det gick så där… fick lite gjort, men mest gick jag omkring med bomull i skallen.

Hann med ett aikidopass däremot. Det var kul, och första träningen (aikido) på tre veckor. Kul, men svårt. Varje gång är det egentligen bara uppvärmningen som är densamma. Alla övningar är i stort sett nya, även om vissa moment går igen emellanåt.

Onsdagen har väl inte börjat så där lysande. Började med att inse när klockan ringde vid 05:00, att det inte skulle funka. Det var bara att ställa om klockan till 06 och somna om. Frukosten var bra… Satte mig på cykeln och hade väl kommit ungefär halvvägs till Eskilstuna (strax innan Måsta) då jag inser att plånboken med tåg-kortet ligger kvar hemma i lådan. Så det var ju bara att vända om! Det var väl dagens konditionsträning antar jag.

Ikväll har jag lovat att vara hemma och närvarande. Kanske lite fotboll också, det är ju ändå Tyskland – Spanien. Ingen löpning idag med andra ord. Det får bli på torsdag. Och lördag. Kanske ett längre pass på lördag?

Söndag? Beror på hur lördagen varit…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

