Kraschlandning

I fredags var det vila. Och blues! Fasen, det var kul! Och bra. Lördag: ja inte hann jag springa i alla fall. Tiden bara försvann, och sen var det dags att hjälpa till och kidnappa syrra till hennes möhippa.

Sedan var det dags för en liten improviserad svensexa. Satt ute i solen i Mälarbaden och softade med lite pilsner och bra musik. Sen började eländet…

DSC00016

Vet inte vad klockan kan ha varit, men den var väl runt 20:00 på kvällskvisten, och vi stack ut på sjön för att åka lite wakeboard, och för min del, testa vattenskidor för första gången någonsin. Jag vetDSC00026 inte riktigt när och hur, men när jag ålade mig upp ur vattnet hade jag lyckats slita upp en ganska stor skinnflik under stortån! Den jä**ln lyckas nu effektivt sätta stopp för löpning! Åtminstone några dagar till.

Men det var ju inte allt. Sätter mig på cykeln vid en si så där halv två på natten och kommer kanske två och en halv kilometer, precis efter en liten böj, så ligger det en nedblåst gren halvvägs in på cykelbanan. Nu hann jag inte veja helt, utan mitt i själva “vejen” lyckas jag trassla in mig (och cykeln) i nämnda gren och jag stupar! Splask ner i asfalten!

Hyfsat uppskrapat högerknä, hyfsat uppskrapad höger armbåge. Dessutom tror jag att jag landade med bröstkorgen över styret, så jag har ganska ont i bröstet också! Kanske en spricka i ett revben, men förmodligen (förhoppningsvis) en liten blödning som ligger och trycker och gör ont.

Det känns som att löpning och aikido får lov att vila några dagar till.

Hur var din helg? Lite mera hel hoppas jag!

2 comments

  1. Mia

    Men jösses vilken maximal otur. Hoppas det läker fint nu. Jo, min helg var hel men ändå utan träning på grund av baksmälla. haha..

    • Peter

      Hahaha! Man måste få lätta på trycket ibland, eller hur…?

      Tack! Verkar som att bara såret på tån läker så borde jag vara ”up and running” igen.

Kommentera

