Väntar…

Fortfarande inte tillräckligt funktionell för att springa… Det har gått ca 10 dagar sedan vurpan, och som vanligt med revbensskador så tar det ett tag innan det känns på riktigt.

Ganska precis en vecka efter kraschen, då kom smärtan på riktigt! Och det ordentligt! Kan inte ens sova ordentligt just nu. Varje gång jag ska vända på mig så vaknar jag för att det hugger till i revbenen! Suger riktig häst!

Så jag väntar bara ut det hela. Hoppas på att jag ska vara återställd i mitten på nästa vecka i alla fall. Säger mitten, för även om jag är OK till helgen så tror jag inte att jag hinner. Se själv:

FrasseTorsdag: jobba på dagen, Holmberget och Tommy Körberg på kvällen.
Fredag: jobba på dagen, Holmberget och Walter Kurtsson på kvällen.
Lördag: Syrrans bröllop!
Söndag: Tjaaa, det kommer vara dagen efter bröllopsfest…
Måndag: Reser ned mot Ronneby.
Tisdag: Hämta hem Frasse och köra hem med en 8-veckors valp. 50 mil!

Så, därför tror jag att det kan bli tidigast på onsdag som jag löptränar härnäst! Fast då är jag inne på första semesterveckan av sammanlagt tre. Den här semestern ska det bli riktigt mycket träning! Har tänkt mig någonstans mellan fem och sju dagar i veckan. Det blir ett bra träningsläger!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

7 comments

    • Peter

      Tack!
      Det börjar ge sig med revbenen nu, så jag hoppas på att hinna ut och starta om igen i morgon bitti! Mmmmm morgonlöpning!🙂

  1. Stefan

    Hejsan! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs alla bloggar relaterade till hälsa. Däribland ämnen såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din blogg passar in där så skulle jag gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta inspiration att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    • Peter

      Det är ca 48 mil. Beroende lite på hur man springer förstås.

      Sällskap? Vi får se… inte omöjligt, men det kräver ändå en diskussion bröderna emellan. Hör av mig!

Kommentera

