Troll!!! Men lyssna nu… TROLL säger jag!

Senaste riktiga inlägget var den 20:e juli! Det är fantastiskt uselt uppdaterat. (MEN NU ÄR JAG JU INTE ENSAM MED ATT DRIVA DEN HÄR BLOGGEN BRODER…) Så efter så här lång tid, var ska man börja?

Jag börjar med trollen! Det är ju den stora anledningen till resten av inlägget.

Jag har sett trollen! De uppenbarar sig för närvarande ganska ofta i samband med diverse olika comebackförsök… Vad jag menar är att det verkar ha gått troll i tränandet. Det (näst) senaste var ju att jag stöp på cykeln efter svågerns svensexa med bl.a. en spricka i revbenen som följd. Den drog jag på mig 10:e juli. Ganska precis en månad senare lyckades jag komma iväg på (ännu) en comeback (här). Två dagar senare small det i ryggen.

I fredags (den 13:e, vad annars?) morse började det lite smått. Framåt eftermiddagen kändes det vilken jävla låsning det var. Att springa var inte att tänka på! Knappt att gå heller…

Decade Of Decadence
(Decade of Decadence – samlingsplatta från Mötley Crüe): Här skulle det suttit en you-tube video, men jag fick fan inte till det!

Istället har jag har jag ägnat mig mest med dekadens. Som sig bör höll jag på att säga. Som brukligt kanske är bättre. Ett naturligt tillstånd när jag inte kan träna. Att det dessutom sammanföll med en efterlängtad semester gjorde det ju inte lättare att hålla igång träningen.

Många fester och väldigt mycket musik har det blivit under tiden. En tre- fyra gånger har vi varit på Holmberget och kollat musik och/eller hinkat en och annan bira. För att inte tala om sommarens stora begivenhet: Sonisphere!

Vovvsar

Fast den absolut största anledningen till att jag inte uppdaterat i bloggen stavas: Frasse. Frasse har tagit upp i stort sett all vår vakna tid (och även lite av den icke vakna tiden faktiskt) senaste tre veckorna.

Vi fick hämta honom den 27:e juli, och sedan dess har det varit full fart! Dels på honom, men också på alla som ville komma och titta på honom.

Det tar ca fyra månader innan en hundvalp kan hålla tätt…

En snabb sammanfattning av de senaste fem veckorna och ett gäng bortförklaringar.

OMSTART!!

Nu jäklar! Knappt två veckor till man ska prestera i Bellmanstafetten för företaget. Vågar inte tänka på hur nära Lidingöloppet är i tiden… Jag som tyckte när jag anmälde mig att jag låg så bra till i träningen. Det fetsprack kan jag säga. Nu ÖKAR VI TEMPOT!!

Häng mé så får ni se att det ska ta sig! 🙂

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 comments

  1. Mia

    I see. Det är trollen som bråkar…och en finfin hundvalp. Men som sagt, en högre växel nu så ses vi på startlinjen på Lidingöloppet 🙂

    • Peter

      Du vet ju hur det kan vara med de där trollen… de är inte att busa med! 🙂

      Det är som du säger, nu sätter vi fart ordentligt (även om det sprack idag-ordentligt! Mer info kommer senare!), och så drar vi ett Lidingölopp! 😀

Kommentera

