Och det var bara början på dagen!

Saker och ting flyter inte riktigt min väg just nu. Tror att det började redan igår faktiskt.

Från början hade jag tänkt att jag skulle ut och ta femman på OK Tor, dvs ca 9 km. Skulle bli ett alldeles lagom pass då vi skulle få kusin-besök framåt kvällningen. Alla måste ju komma och kolla in Frasse…

blöt I samma veva som jag klev av tåget från Stockholm så började det regna. Bara så där lite lagom för att man skulle tro att “…inte så farligt, hinner hem innan det börjar…”. Skulle inte tro det! Typ två minuter senare, i backen ner mot Rinman-skolan är jag helt tokblöt! Nästan (men bara nästan) så där blöt som efter Sonisphere.

Pucko som jag är tänkte jag att jag tar det varvet imorgon bitti istället (dvs i morse). Hmmmm, Frasse kände inte likadant, och jag hade inte hjärta och lägga honom igen, precis när han började vakna upp. Nåja, åtminstone en chans att åka tidigare än planerat och hinna lite mera på jobbet kanske?

07:12 är ett bra tåg. Kom iväg sent, men kände att det skulle nog gå. Trampa lite hårdare på cykeln bara… Anländer till Centralen med tre minuter till godo… CYKELNYCKELN??????? Jodå, jag vet precis vart den ligger… där hemma på nyckelskåpet!

Ringer Carina! Nio gånger! Spelar ingen roll, hon är ute med hundarna och har inte telefonen med sig. Inte kommer hon hem i tid så hon skulle kunna åka in med nyckeln innan nästa tåg heller. Så jag får hoppa upp på cykeln igen och åka hem igen.

När jag väl lyckas ta mig med ett satans SJ-tåg, då är klockan 10:05 och jag anländer till jobbet lagom till lunch! Det är ju dessutom personalmöte ikväll, och då lär jag ju inte vara hemma förrän tills 22-tiden, så jag antar att löpningen inte blir av i dag heller.

Men det finns en dag i morgon också! (Fast nej, då är det säsongsstart på aikidon, den vill jag inte missa!)

Hur har er dag varit? Min är ju inte slut ännu, men jag har redan hunnit med att somna på jobbet idag!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 comments

    • Peter

      Tack! Det ska de nog göra, svårt att de sämre i alla fall. Men nu har jag skakat av mig allt, nu vår det vara nog, nu får det bli dags att skapa sin egen tur! 🙂

Kommentera

