En bra helg!

Kan inte klaga på helgen! Det har varit en väldigt bra helg. I fredags blev det ju inte någon löpning, hade ju lämnat blod på förmiddagen. Gjorde dessutom pizzan som jag hade som veckans mattips tidigare.

Däremot i lördags, då kom jag ut! Men saker och ting i rätt ordning: Vi började med att ta med Frasse, och så åkte vi ut till skogen. Där drog vi först en ganska lång promenad bland stockar och stenar för att sedan avsluta med öva på inkallning, sitt och stå. Efter en sådan repa ute i skogen kan man bli så här trött:

frasseTrött

Väl hemma så var det fix på tomten, lite mera “vara-med-Frasse-tid”. Men efter det, då blev löpning! Det kändes i och för sig som om det var mera jogg än löpning, men hamnade ändå på en kilometertid på 6:04. Och jag hade faktiskt tänkt att det skulle gå långsamt, det var ju ändå elva(!) dagar sedan jag sprang sist. Nästan 13 km blev det! I och för sig asfalt och inte så kuperat, men det finns lite backar. Och det kändes faktiskt. Flåset var OK, men benen stumnade ganska duktigt.

Avslutade lördagen med att göra en gryta.

Söndagen startade med en Frasse-promenad, och sedan inte till stan för lite aikido. Riktigt roligt pass var det. Vi var bara sex personer och tre av oss var väldigt mycket nybörjare egentligen. Så, ett pass med ganska svettiga övningar, och ett lugnt tempo där vi i lugn och ro kunde testa oss fram.

Hem till klockan 12:30 och började måla. Vi körde på fram tills det var dags för ännu en Frasse-promenad och sedan iväg till Roxnäs. Där mötte jag upp brorsan (ja han som också borde uppdatera bloggen lite…) och körde vi lite back-intervaller! Tyckte när vi sprang att backen kändes så himla lång! Sen kom jag hem och kontrollmätte på Eniro… 252 meter! Fasen, hade ju hoppats på nästan fyra hundra meter i alla fall. Det kändes som det! Framför allt den sista intervallen… 🙂

Vilande Peps Allt som allt, en riktigt bra helg! Det känns i kroppen att jag har tränat mycket och det är en väldigt trivsam känsla! Nu blir det några dagars vila från löpningen tror jag. Kanske lite aikido på tisdag, det beror på schemat på jobbet och hemma. Annars tänkte jag försöka vila mig lite i form tills torsdag då det är dags för Bellmanstafetten med jobbet. Det är ju i och för sig bara fem kilometer, MEN det kan bli så att jag måste springa två sträckor.

Har ni haft en lika bra helg som jag? Kanske bättre?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

3 comments

  1. Mia

    Strålande! Perfekt balans mellan löpning och annat 🙂

    Jo, det blev ett pass för mig också i helgen, ganska sent igår kväll. Älskade varje steg!

  2. Pingback: Hur var det nu då? « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

