Rätt så lam vecka (hittills)

Vet inte vad jag ska tro om veckan so far. Eller rättare sagt, hur den kommer ta en ända med förskräckelse kanske?

I måndags var det ganska lugnt, även om saker och ting (hundvaccinering) drog ut på tiden så jag inte kom iväg till jobbet, utan fick sitta hemma och jobba istället.

I går (tisdag) upptäcker jag när jag kommer till Centralen hemma i Eskilstuna, att cykeljäveln är borta! Det är något jävla skit-miffo som lyckats sno den! Trots godkänt lås och tjock jävla vajer! Hittar jag fanskapet så… Ett helt halvår fick vi tillsammans innan hon(?) försvann!

cykel Idag blev det dessutom klart att vi (vi på jobbet alltså) måste lämna walk-over på Bellmanstafetten!😦 Skador drabbade laget och helt plötsligt var vi bara tre.

Fast å tredje pilsnern, det lämnar lite utrymme för egenträning i veckan som jag inte trodde jag skulle hinna annars. Om det inte vräker ner när jag kommer hem från jobbet ikväll så blir det nog en liten runda i alla fall! Ett aikidopass i morgon är väl lite mera osäkert. Det är ju i alla fall sista dagen jag kommer vara hemma på några dagar så då kan det ju vara lite trevligt att få umgås med Carina och Frasse!

Sedan ser jag ju fram emot fredag eftermiddag då Simon och jag drar iväg för att paddla! Mmmmm tälta i slutet av augusti!😀

Har du några helg/tält planer?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 comments

  1. Mia

    Cykelstölder är bland det värsta jag vet. Har aldrig blivit så arg som när jag blev av med en fin damcykel som jag fått av mormor😦 Nä usch.

    • Peter

      Jag vet! Asförbannad blir man! För att inte prata om snopen när man kommer fram och inser att det inte finns någon cykel kvar där det faktiskt borde stå en! Och hur fasen ska man ta sig hem??

Kommentera

