Hur var det nu då?

Det var ju träning igår ja! Glömde ju det senast. Ett stycke kvällspass på aikidon. Avancerad träning…

Om man är så färsk som jag är och dessutom inte har varit och tränat de senaste två veckorna, ja då kan det vara ett ganska stort hopp mellan grundkurs och mera avancerad!😉

Det stämde inte alls igår. Inte först i alla fall. Däremot när vi körde vapenträningen sista halvtimmen, då gick det bättre. Började komma in i det hela lite kanske.

Det blev ändå ett bra pass. Ganska svettig när jag var klar. Och det är ju ett bra betyg. Det kändes också direkt i lederna att man varit borta och kommit tillbaka. Stel som tusan första kvarten, men ju mer tiden led, desto bättre blev det! Balansövningar också! Perfekt, precis vad jag ju behöver! Fråga bara min sjukgymnast!

Hur ser det då ut resten av veckan? Tjaa, idag blir det INTE någon träning! Lite synd, men å andra sidan får jag gå på konsert. Sting dyker upp i Globen med en symfoniorkester och kör lite gamla dänger på  nytt sätt!😀 Men synd eftersom jag hade velat springa idag. Jaja, det kommer flera dagar…

Redan i morgon faktiskt så kommer en av dessa flera dagar! Ska lämna in bilen på lite service i morgon, så jag tänkte faktiskt jobba hemifrån. Så jag börjar med att åka in och lämna bilen klockan 07:00 för att sedan springa hem! Smart va? Beroende på hur jag springer borde det kunna bli allt mellan fem och femton km. På eftermiddagen tänkte jag nog faktiskt också försöka komma ifrån lite och testa lite i Roxnäsbacken igen! Däremot ingen aikido tyvärr. Ska iväg och käka lite middag med föräldrarna.

Fredag… har inte bestämt mig ännu. Lördag? Vet inte vad ännu, men det kanske blir ett försök på ett lägre pass, 15 till 20 km. Söndag, då blir det mera aikido! Klockan 10:00. Sedan… med lite tur ett nytt distanspass!

Har du planerat lika duktigt?

Tidigare inlägg om senast och sen finns sjukgymnasten här och här.
Mer om äventyren i Roxnäs finns här: Kvalitet, En bra helg (inkl.Frasse), Planen som höll och Udda prioriteringar!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

