Klädkoder i spåret?

pants Hösten närmar sig, det börjar bli lite kyligare ute nu. Så för att vara på säkra sidan har jag garderat mig och införskaffat ett par schyssta löparbrallor! Äntligen! Köpte en jacka för två år sedan, en sådan där vindtät rackare, men jag har inte köpt några byxor förrän nu. I och för sig har det ju funkat fint med t.ex. tights, men ska man köra två lager underställ någon dag så blir det ju lite trångt!

På tal om kläder… tog bilen till jobbet idag. När jag glider utför Söder Mälarstrand (i Stockholm) ser jag många som är ute och morgonspringer! Men va’ avis jag blir när jag ser dem. Skulle gärna ha gjort det för övrigt, men jag orkar ju inte komma upp i tid på mornarna.

Anywho! Jag ser alltså många (i alla fall fem stycken) som är ute på morgonrundan. ALLA utom en person har långa tights OCH långa ärmar på tröjan! Tittar på termometern. Det är 16 grader ute! Svettas de inte ihjäl i den utstyrseln?

Nä, klä av er!! Tycker jag. För hur ska ni annars klara av när det blir lite kallare ute? Hur mycket kläder behöver ni ha när det är –10 grader? Själv brukar jag låta den långärmade komma fram när det kryper ner mot fem grader varmt (om det inte är risk för typ regn eller så). Kortbyxorna är kvar till 0 grader sträcket. Ungefär.

Vad tycker du? För varmt eller för kallt?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 comments

  1. Pingback: Hur var det nu då? « Är du helt bakom Götet?
  2. Malin

    Även om det är 16 grader så känns det ofta kallt när man börjar men jag brukar också ha mindre kläder på mig då man får upp värmen fort😉

    • Peter

      Ja, jag höll på bli ett offer för min egen visdom i morse… När jag stack iväg klockan sju i morse var det 11 grader varmt, men man måste ju leva som man lär…🙂 Kortärmat fick det bli! Och kallt som tusan första kilometern! Men när jag väl kom hem efter att ha klarat 10 km så var jag ändå ganska tacksam för kortärmat. Men det var på håret. Enklare med benen, de är ju inte så känsliga.

Kommentera

