Morgon!

Så äntligen en morgonrunda! Som jag har tjatat på att jag skulle ut, men bara försovit mig!

Men en sak i taget. Det hela började ju med en fantastisk konsert iDSC00126 går kväll i Globen med Sting och Londons symfoniorkester. Riktigt jäkla bra var det! Uppsluppen stämning, och stråkarna och de nya arrangemangen gav verkligen nytt liv i låtarna.

Väl hemma, strax efter 24:00 fick jag lov att hjälpa en polare med lite grejer, och helt plötsligt var man ju inte i säng förrän 01:30. Det var länge sen natten kändes så himla kort. Men det gjorde den när klock-fan ringde 06:30. Skulle ju lämna in bilen, vilket gav ett perfekt tillfälle att vakna till lite och sedan komma ut och springa. Ska ju jobba hemifrån idag (som synes…)😉.

10 friska kilometrar blev det i morgonsolen! Det var lite kallt, men  det gäller ju att leva som man lär antar jag. Så fast det bara var 11 grader så var det kortbyxor och kortärmat som gällde. Det tog väl en kilometer sedan var värmen uppe igen.

DSC00127Passerade efter ett tag (efter fyra km antar jag) en skylt som talade om att Torshälla låg fem kilometer bort. Tyckte innan att jag hade haft en hyfsad tid fram tills dess, men det var egentligen mera som en hyfsad jogg-tid. Nu började jag springa! Och fick en ganska hyfsad tid tycker jag. Runt 53 minuter, och när man vet hur pigg jag är på morgonen tycker jag att det var bra. Utan mat i magen dessutom.

Däremot måste jag be att få protestera något. Det heter alltid när jag pratar med kompisar/kollegor att “…det är ju så skönt att träna på morgonen! Man får ju sådan energi!” Jojo… Själv sitter jag här och försöker hålla ögonen öppna! Helt färdig och redo för sängen!

När funkar det bäst för dig att träna?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

One comment

  1. Pingback: Hej vad det går! « Är du helt bakom Götet?

Kommentera

