Ingen fartökning idag

Efter min “urladdning” igår så kändes benen lite spaka i dagtufftpass faktiskt. Tyckte jag lufsade på ganska hyfsat, åtminstone i början, men när jag kom hem såg jag att jag landat på 6:01 per km. Men vadå, inte helt fel med ett återhämtningspass idag. Dessutom tror jag att det var nyttigt, både för kroppen att prestera när den var lite trött och dels för ens eget psyke att orka fullfölja trots att det var tungt.

Däremot blir det lite lugnare de närmaste dagarna. Valpkurs i kväll. Sedan ser jag fram emot att få cykla till och från Centralen ett par dagar. Gör nog susen för låren. Imorgon blir det äntligen lite aikido. Kan vara skönt att få mjuka upp kroppen lite efter dessa två dagar med löpning. Fredag blir vilodag (förutom cyklingen då, men den kommer jag liksom inte ifrån).

Lördag väntar det (nästan i alla fall) första och sista långpasset innan Lidingöloppet. Söndag blir det återigen lite aikido, men jag tror att jag hoppar över löpningen.

Det får räcka för denna vecka. Verkar det bra tycker du?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 comments

  1. Mia

    Jo, men det verkar lovande tycker jag. Och så jobbigt är inte Lidingöloppet. Det gäller bara att genomföra det i rätt tempo🙂 Eller hur?

Kommentera

