Kursstart!

Lugn dag, eller kväll menar jag, i går. Frasse och jag var på vår första valpkurs. En slags förskola kan man väl säga.

Det var lite nervöst innan, för oss båda skulle jag tro. Jag vet ju hur det  har gått när Frasse och jag har övat lite hemma… Tack och lov hade Carina nött lite granna i veckan, så Frasse var med på det mesta!

Fast när vi först kom dit så var det nog lite jobbigt. Han morrade åt alla (hundar/valpar alltså) som kom för nära! Men så småningom var det ju mera spännande med alla nya kompisar än med husse. Första orosmomentet kom när det var dags att testa inkallning. Där har vi en av de grejer som husse var lite nervis för.

frasseTr”tt Så jag knallade bort en tio, femton meter. Satte mig lite på huk och ropade “HIT!”.Tror du inte på fan att han började springa emot mig! 😀 Sedan var ju resten av kvällen en kakbit! Det var dessutom så finurligt att sådana övningar tillsammans med att få träffa alla nya hundar gjorde att vi inte hade några större problem med att få Frasse att gå och lägga sig när vi kom hem! 😉

För övrigt kändes det i benen i morse när jag cyklade iväg att jag tränat halvhårt två dagar på raken. Ska bli skönt att få sträcka ut på aikidon ikväll. Sedan träningsfritt i morgon! Sweet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

