Löpning och lite politik

Det är segt idag. Valvaka igår… Dessutom bjussades det på en del vin och dry martinis… say no more! Att det visade sig att det fanns så många rasister i Sverige var däremot riktigt tråkigt. Ut med SD från Riksdagen!

Ja vet, borde tänka mera på Lidingöloppet som närmar sig med stormsteg. Och det ska jag. Nog med politik nu.

PepsP†G Körde mig ett hyfsat pass i lördags. 20,56 km blev det. Avverkat på ca 2:05 och jag känner mig ganska nöjd med det. I mestadels regnväder. Fast det gjorde inte så mycket, det var rätt skönt. Egen “sportdryck” hade jag med mig också! Hemgjord jordgubbssaft spetsad med druvsocker. Funkade kanonbra! Ska nog fixa till det i flaskorna på Lidingö också. Tyckte det gjorde stor nytta.

Blev ganska seg i benen när det var kanske tre km kvar. Dels naturligtvis för att jag inte sprungit så långt på länge, men sedan funderar jag på om det var att det blev ju bara asfalt i stort sett. När jag funderade ut rundan så trodde jag att första halvan skulle vara grus, men va’ tusan, de hade asfalterat hela skiten sedan jag var där sist, vilket i och för sig var kanske tio år sedan. Där ser man!

Tyvärr så kände jag att jag var tvungen att skippa aikidon i söndags, dels var jag trött från löpningen faktiskt, sedan var det så mycket annat, rösta och så att jag helt enkelt avstod. Däremot ska jag vara med i morgon. Och på torsdag. Kan behöva all hjälp jag kan få med att mjuka upp kroppen till på lördag. För det kommer att bli tufft!

Sedan är det det här med uppladdningen. Tror inte jag kommer springa idag, är alldeles för trött för det känner jag. Men hur blir det på tisdag eller onsdag? Och när börjar det bli lite för nära inpå loppet på lördag? Svåra frågor!

Hur laddar du inför Lidingöloppet? Vågar du dig på ett pass så sent som på torsdag kanske?

Kommentera

