Paniken runt hörnet!

Lidingöloppet närmar sig och med även paniken! Usch, jag var oförberedd förra året men det är inget mot i år…

Plötsligt känns alla krämpor mycket mera. Knät värker konstant.Lidingoloppet 2009 Trött mest hela tiden. Har inte tagit ett löpsteg sedan i lördags. Aikidon… tja den ligger där bakom och ger mig dåligt samvete hela tiden kan man väl säga.

Ska bli skönt när loppet är över och man bara kan tänka på vanlig träning. Som jag sade tidigare, är det egentligen vettigt att hålla på och anmäla sig till en massa långlopp som man måste träna till? Det är ju en sak om man redan vet med sig att “äh, tre mil är ju inget, det är ett normalt långpass varannan vecka för mig”. Samtidigt, Stockholm marathon t.ex. är ju slutsålt ett halvår innan och då är det ju svårt att tippa formen. Det går ju att bli skadad och inte kunna träna på ett par månader så långt i förväg.

Aikidon som sagt. Det är egentligen träning idag och det känns i och för sig som att jag skulle behöva den uppmjukningen som aikidon innebär för mina stela leder. Fast det känns också som att lätt pass på en nio km i terräng skulle sitta bättre. Det lutar åt det senare.

Känner du dig redo för Lidingöloppet?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

