Den enkla biten kvar

Den svåraste biten av Lidingöloppet är AVKLARAT! Jag har nämligen lyckats smita ifrån jobbet i två (!) timmar för att ta mig ut till Lidingövallen och hämta min nummerlapp! Fel på tunnelbanan, buss genom Stockholm till Ropsten, byta till buss (missade naturligtvis den speciella Lidingöloppsbussen) som stannar på varenda jävla hållplats på vägen, hämta lappen nummerlappen och springa igenom sportmässan. De är ju smarta naturligtvis, anordnarna. Det finns ingen naturlig utgång när man hämtat nummerlappen utan man måste tråckla sig igenom sportmässan först!

Gjorde i och för sig inte så mycket, då slapp jag springa förbi Löplabbet och köpa Enervits LL-paket. Sedan ska man ju tillbaka till jobbet igen. Då hann jag i alla fall med gratisbussen. Som var tokknökad!

Alltså, allvarligt! Varför kan inte Lidingöloppet göra som alla andra och skicka ut nummerlappen? Det är ett rent helsike att ta sig ut till Lidingö om man inte vill gå upp snortidigt på lördagen och hämta nummerlappen!

I alla fall så är jag tillbaka på jobbet någon timme nu. Som jag sa, den svåra biten är avklarad! Jag menar, i morgon ska jag ju bara springa! Och DET har jag gjort förut i mina dagar!😉 Så nu blir det (snart) hem och ladda med mat och vätska (inte öl), OCH I MORGON SMÄLLER DET!!!

Hur är det? Är DU laddad?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 comments

Kommentera

