Post-LL-Depp?

Det har varit taskigt med uppdateringar på sista tiden här på bloggen. Beror främst på att jag inte haft lust! Skrivkramp till en del kanske. Men också, förmodligen, ett sådant här dipp jag kan få när ett stort uppsatt mål är avklarat. Lidingöloppet är klart, och pressen, stressen har försvunnit. Då har jag en tendens att drabbas av en form av trötthet, post deppighet kanske snarare.

Nu är jag i alla fall tillbaka! Så vad har hänt sedan sist? Tja, det blev väl ungefär som förväntat, fast ingen träning what-so-ever! Lite födelsedagsfirande i lördags. Bodde på flådigt hotell (tack syster!), blev av med 3200 kr… Sedan var det dags… jo, alltså, 3200 kr?? Det är den exakta summan man får betala till polisen efter att ha klockats 29 km för fort på motorvägen! Var lite trött på vägen hem från Stockholm i söndags och tänkte inte riktigt på vad jag gjorde, och helt plötsligt var det inte 120 som var gränsen längre, utan 100! Och där stod farbror blå! Riktigt surt! Riktigt klantigt! Bara att betala och vara nöjd. Nöjd säger du? Ja, 1 km till och körkortet hade rykt. Nöjd för att vi satte oss i bilen tillräckligt sent för att inte torska för en dagen efter grej… då hade det blivit riktigt svettigt!

Nya tag!!

Stack i alla fall ut i måndags på en nio km runda. Fylld av självförtroende. Det var ju ändå en knapp tredjedel av LLlappen som ju gick som en (nästan) dans! Vad är då nio km? INGET! Det gick kanonlätt! Däremot fick jag tillbaka den gamla känslan (som infann sig på LL förra året), det börjar som lite värk högt upp i höger lår, och när jag kom tillbaka hem hade den satt sig som en låsning i ryggen. Vet inte om det är så att jag börjar anlägga en liten tokig löpställning när det börjar smärta i låret och att det på så sätt börjar fucka ur i ryggen? Inte skönt oavsett.

Så beroende på hur det känns senare idag så kanske jag sticker ut och kör lite backe på eftermiddagen. Håll tummarna!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 comments

  1. Mia

    Man kan behöva träningsvila ett tag. Det gör nog faktiskt inte så mycket 🙂 Jag är dock igång igen, men jag är heller inte riktigt klar för säsongen 😉

    • Peter

      Det är väl så, det sliter mer än man tror kanske. Fast kroppsligt kände jag mig OK efter loppet. Men jag är också på G! Tjurruset nästa vecka! Mums 😀

Kommentera

