Den ofrivillige löparen

Det har varit väl glest med träningstillfällen på senare tid. Dels har det varit mycket att stå i, dels har jag faktiskt inte haft lust. Kanske beror på min LL-Depp? I alla fall så kände jag att jag hade en finfin möjlighet att komma ut igår. Kunde komma hem lite skapligt från jobbet, ganska schysst väder. Och ändå så var det med viss ångest jag gick och plockade fram träningskläderna.

Nu gick det faktiskt ganska bra. 12,9 km blev det. 5:36 min per kilometer. Det får man vara nöjd med. Men precis som förra gången så fick jag känningar som började i låret och sedan gick ut mot höften och ryggen. Vete tusan vad det beror på. Fortfarande tagen av de tre milen som jag inte riktigt hade preparerat mig för? Alltså, en överansträngning, eller något annat? Lite oroväckande.

DSC00165 Gångna helgen var jag i Bryssel och Brügge! Kick-off med jobbet. Rackarns trevliga städer var det. Hade fått för mig att Bryssel skulle vara en ganska tråkig stad, men själva stadskärnan var i alla fall hur mysig som helst. Många gamla byggnader och mycket restauranger och klubbar. Att vädret var fantastiskt (strålande sol och 23 grader) gjorde ju inte saker och ting sämre direkt! Tvärtom! Den belgiska ölen däremot är jag lite kluven till. Mycket och kraftfull smak, men ibland lite för mycket av allt, framför allt procenten!

Men, nu är man tillbaka i vardagen och verkligheten igen. Jobba, jobba, jobba. Och kanske ett Tjurrus på lördag. Hoppas verkligen det, men det börjar tyvärr kännas som att jag har en lite förkylning på gång. Men jag kan ju ha fel.

Ska du springa Tjurruset i helgen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

