Taskig tajming

Ett litet tillägg från igår angående Brysselresan. När vi landat på fredagsmorgonen och sitter i taxin in mot staden och hotellet ser vi på informationstavlor som sitter utmed vägen, att på söndagen är det faktiskt Bryssel marathon! När vi sedan under lördagen fick en guidad sightseeing runt staden och hamnade på stora torget – Grand Place, berättade guiden att alla som gick omkring och satte upp kravallstaket, ja det gjorde man för att där skulle de komma springandes!

Gosse, det var inte utan att jag kände för att springa iväg och leta upp något form av tävlingscentrum och kolla om man kunde efteranmäla sig! Så sugen!

Nu hittade jag ju inte något sådant, och jag skulle dessutom ha fått lov att försöka hitta en Intersport-butik eller något, för var det något jag inte tänkt på att ta med mig så var det ju mina spring-prylar. Dessutom så hade jag väl inte haft en helt optimal uppladdning under veckan heller, men i alla fall!

Men va tusan, om tid finnes, och jag har haft ett hyfsat år och känner mig fräsch… Kanske skulle jag ta och åka dit nästa år?

DSC00162

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

