Ur form och frånvarande

Efter vad som känns som en lååång frånvaro är jag tillbaka! Både på bloggen och i löparlivet! Vet inte vad det var, men jag har inte varit sugen vare sig på blogg eller löpning sista tiden. Det var på håret att jag genomförde Tjurruset faktiskt. Fast efter det har jag inte tagit ett löpsteg! Förrän i går!

Begav mig ut, tyckte det kändes ganska bra. Hade en ganska hyfsad fart den första kilometern. Men sedan mattades det rätt rejält. Och det kan ju helt enkelt vara så att jag inte är i form just nu. Det känns inte skitroligt att springa. Men det var nyttigt igår. Kom tillbaka från jobbet och kände mig fruktansvärt trött, med lite ont i huvudet också.

Tröttheten kom från det faktum att jag behöver lite tid på mig att sova in mig i nya sängar. Och natten till igår så sov jag inte så hejdundrande bra. Jag var egentligen väldigt trött, men kroppen min ville inte till ro. Så det blev kanske fyra timmar sömn, och de sätter sina spår. Anledningen till att jag sover in en ny säng är helt enkelt det faktum att jag har fått ett uppdrag i Norrtälje! Testade förra veckan att pendla fram och tillbaka mellan Torshälla och Norrtälje, men det funkade ju inte! Alla vägar från Torshälla leder genom Stockholm på ett eller annat sätt, och köerna de har i den stan är inte att busa med! Vi snackar tre(!) timmar i vardera riktning. Det håller ju inte. Så nu veckopendlar jag i stället. Förra veckans pendling gjorde ju mig inte direkt mera sugen på att sticka ut och springa när jag kom hem.

norrtelge

Nu dröjer det nog till åtminstone måndag innan det blir lite springa igen. Ikväll måste jag jobba! Ska jobba in lite tid så jag sticka hem tidigt på fredag. Dessutom måste jag ju packa i ordning mina pinaler ikväll. Sedan på fredag kommer broder Marthin och hälsar på. OCH jag måste förbereda en massa mat! På lördag håller jag en paintball-eftermiddag med medföljande herrmiddag! Så söndagen kommer nog att vara ganska lugn… 😉 Tror nog att det blir ett ganska bra pass med att spela paintball på lördag dock. Det brukar vara svettigt!

Men som sagt, nu är jag tillbaka!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

