Grovis!

En sak jag glömde angående mitt löppass i onsdags. Innan passet gjorde undertecknad några taffliga försök på lite “workout”. Lite sit-ups, armhävningar och den berömda plankan. Och nä, jag tänker inte berätta hur det gick, så jävla uselt var det!

Efteråt, och kanske framför allt igår när jag kände att det ömmade lite i magen och bröstkorgen tänkte jag att det “det här, det är nog smart att göra inför/efter varje pass”.

Lite senare på kvällen satt jag i Norrtälje och slösurfade, och hamnade på jogg.se och satt och läste på forumet. Där hittade jag en diskussion om hur man fixar att göra 100 armhävningar på sex veckor. Är det slumpen? Är det ödet? Vet inte, men ett sådant sammanträffande kan man ju inte bortse ifrån. Så i framtiden blir mera workouts! Det finns även ett program för 200 sit-ups. Varför inte?

The Running Peps – en grovis! (om sex veckor i alla fall…)😀

Här finns programmen:

glassa

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 comments

  1. Mia

    Bra där🙂 Styrketräning is the shit. Ska börja med det efter lördagens tävling. Vill inte dra på mig nån träningsvärk innan🙂

    • Peter

      Lycka till med tävlingen! Det låter skitskoj!!

      Har inte kommit igång med styrketräningen ännu heller. Eller löpningen heller faktiskt. Svårt att kombinera elva timmars arbetsdagar på annan ort med träning och bloggande…😦 Men imorgon är det halvdag! Då får jag springa!!! Whoopiie!

Kommentera

