Säsongens första snölöp!

Känner mig lite stolt över mig själv idag! I och för sig är ju toppformen långt borta, det kändes, men jag tog migDSC00215 faktiskt ut och rände runt i snöfallet igår. Folk stirrade på mig som om jag var knäpp! Varför fattar jag inte. Det var inte kallt, säkert positiva grader ute. Det var inte halt, bara snö. Blåsten? Inga problem, de flesta jackor är vindtäta. Det enda som var lite störande var att jag inte hade någon kepa och slänga på mig. Det kan bli lite jobbigt med snöflingorna i ansiktet. Fast förutom den snöflinga som smaskade in i ögat på mig så gick det också ganska bra.

Det som känns svårast är ju det faktum att jag springer i en helt ny stad. Så jag hittar ju inte så bra ännu, vilket betyder att jag springer lite på måfå. Vilket jag inte riktigt gillar har jag kommit fram till. Fast slingan jag sprang igår kan faktiskt utgöra en bra grund till en mera regelbunden slinga. 4,9 km var den här på, och då hade jag sprungit runt nästan halva Norrtälje! Men jag kan ju köra flera varv på den, det funkar ju.

Idag är det för övrigt dag två i mina onehundredpushups. Började i måndags med schemat, samt att jag körde ett par pass av plankan. Det kändes i armar, buk och bröstkorg igår, och det känns ta mig sjutton idag också. Men nu är jag på G så det är bara att hänga med!

Hur gjorde du igår, satt du inne på kammaren med en varm glögg? Eller var du knäpp som jag?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

