Oroväckande start

Efter en minst sagt bedrövlig träningshöst och vinter tänkte jag att “NU! Nu kommer det att vända!”. Det är ju det som är så bra med nyår, man kan alltid starta om. Omstart är precis vad jag behöver. Som det är nu vågar jag knappt logga in på t.ex. jogg.se eftersom det faktiskt inte finns några tider att titta på. Vete tusan vad som hände där! Men till stor del så tappade jag lusten någonstans, och det vete tusan vart den tog vägen! Men det som göms i snö dyker ju gärna upp i tö…

Fast oavsett. Tänkte att jag skulle dra igång ordentligt nu i helgen. Kanske inte just nyårsdagen, men i alla fall. Det jag glömde var operation-20closeup-thumb ju trollen. Ni vet, inte de man talar om, utan de som går, dvs det har gått troll i träningen just nu. På nyårskvällen i fredags, runt klockan 21 märker jag att jag fått ont i knät igen. Riktigt ont. Men jag kan inte komma på att jag gjort något tokigt med knät, men det känns minst sagt ansträngt. Det är dessutom en känsla som påminner lite om hur knät kändes direkt efter sista (senaste?) operationen jag gjorde. Och DET bekymrar mig en hel del.

Fast kanske är det bara en övergående fas eller nåt. Det är något jag hoppas på innerligt. Det börjar ju liksom bli dags att ta tag i maratonträningen nu! I år SKA jag komma fram till startlinjen i alla fall!

Kommentera

