Träningen jag hade tänkt gömma för er

Det borde ju egentligen vara sovdags nu, men av allt positivt jag kan säga om mitt B&B som jag bor på just nu, så är inte lyhört ett av det positiva omdömen! Traktorer som kör snö utanför och det låter som fan!

Så jag får delge er ännu en comeback! Och ruskigt pinsam dessutom! Dagens runda gick inte riktigt som planerat. 9,5 km blev 3,77 och till den fantastiska tiden 22:38!

träning 10 jan

Glad i hågen gav jag mig iväg, trotsade halvstorm och is. (Jag hade faktiskt dragit på mig broddarna…) Kände mig hyfsat fräsch faktiskt. Inte för att det skulle bli några rekordtider, men ändå.

Den känslan varade i ungefär en kilometer. Sen kom astman smygandes. I vanliga fall så är det inga problem. Har ju alltid inhalatorn med mig. Men inte idag, och det kan jag säga, att försöka knata på i 5:30-tempo när man försöker andas genom ett sugrör, det funkar inte!

Efter ytterligare en knapp kilometer fick jag håll. Stapplandes tillbaka till B&B:t fick jag dessutom en värk(!)  strax under nyckelbenet!

Så jag var faktiskt ganska lycklig och nöjd när jag kom tillbaka! Ända tills jag packade upp mina kläder och min necessär. Antingen hade jag med mig för mycket grejer i väskan, eller så stängde jag inte locket ordentligt när jag packade, men precis ALLT  i det där jävla utrymmet var fyllt av duschtvål! Det hade till och med runnit ut ur necessären och kladdat ner boken jag lånat av Tord!

Men va fasen, nu är comebacken (återigen) avklarad. Nu kan det bara bli bättre!!

Känner du igen dig? Visst har du också haft riktigt usla pass?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentera

