I valet och kvalet

Tidigare har jag funderat på det här med tävlingslopp, och deras vara eller icke vara. Att man faktiskt kan må dåligt av att pressen att hinna träna tillräckligt mycket inför långa lopp. Det håller jag fortfarande fast vid. Men så var det ju det här med Stockholm Marathon…

Nu har jag ju redan anmält mig till maran, och med tanke på hur sunkigt det har varit med träning i höstas så känner jag att jag kan behöva lite morötter för att komma ut på de här långa passen, dvs ta och anmäla sig till diverse lopp som gör att jag måste hålla i träningen om jag inte vill att anmälningspengarna ska gå förlorade!

Så jag sitter och funderar på två lopp som går i stapeln av mars. Det ena är Premiärmilen som går sista söndagen i mars (den 27:e). Det är ju inga problem egentligen, det är ju bara en mil. Det skulle jag kunna sticka iväg och springa nu, bara jag hade tid och kläderna med mig.🙂 Det andra är Två sjöar runt. Går en vecka innan, alltså den 20:e och den är ju lite tuffare. 16,7 km i kuperad terräng till skillnad mot 10 på flack bana.

Jag sprang ju Två sjöar förra året, med oväntat gott resultat. Hade tippat mig själ på ca 1:50, men var i mål ”redan” efter 1:30. Och det vara en ganska kul bana, även om det inte var så mycket folk.

Nu är det ett tag kvar innan anmälningstiden går ut, så jag behöver inte bestämma mig riktigt än. Men jag är lite lockad ändå…

Vad tycker du? Ska jag anmäla mig?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

