Tuff dag igår, ond i dag

Började ju med att springa Årstaviken runt igår, ca 8 km i lätt duggregn. Sedan passade jag på att återuppta aikidoträningen efter ett uppehåll på över fyra månader.

Allt pajade ju när jag började jobba i Norrtälje, men nu är jag mera på hemmaplan. Första aikido-passet på över fyra månader! Det känns i kroppen idag! Ruskigt rostig, hade glömt det mesta! Till och med enkla saker som att framåt-fall var svårt. Det känns idag vill jag påstå, väldigt stel från strax under höger skulderblad till strax över höger sida av nacken! Höger axel är inte så rolig den heller just nu, lite varm, lite öm, lite stel och verkar väga fem kg mer än normalt… Men fan, kul var det!😀

Det var också två veckor sedan jag sprang senast också. Gick förvånansvärt bra med 5:37 tempo på en 8km lång sträcka. Och inte seg i benen idag heller!🙂 Var väldigt sugen på att springa på lunchen idag igen, men det gick åt pipan.

Jag vet inte om det var den här rivstarten som gjorde att jag försov mig i morse, eller om det faktiskt var så enkelt att klockfan inte ringde! Det borde ha varit så att klockan inte ringde, både Carina och jag missade den annars, och det är ovanligt! I alla fall så gör försovningen att det inte blir någon lunchlöpning idag!

Det verkar som att det kommer bli en vilodag idag. När jag väl kommer hem så blir det till att laga lite god fredagsmysmat. Fisk blir det, och kanske lite vitt till det?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentera

