Tack och lov att man bara besöker tandläkaren en gång per år!

Det blir visst ingen aikido ikväll för min del. Hade ett sådant där fruktat tandläkarbesök i morse, och allt blev så stressigt att jag tog fel väska (den utan träningskläder)! I stället tänkte jag försöka trotsa snöstormen som ska vara på väg, och sticka ut och springa till Mälarbaden och tillbaka. Borde bli runt en mil.

Det var faktiskt länge sedan nu som jag sprang en mil så det känns som att det börjar bli dags. Kanske kommer bli lite segt på slutet, men jag tycker att det borde funka. Sprang faktiskt nästan 8 km förra veckan med 5:37 fart. Jojo, jag vet att det inte är världens snabbaste, men med tanke på hur duktigt jag varit på att träna sista fem månaderna så är jag nog ganska nöjd med det.

På tal om snöstorm så kanske att det kan fixa till skidspåren till helgen. Vi har faktiskt spår med konstsnö hemma i Torshälla, men det har varit mest is i dem och det är ju aldrig roligt. Det kanske fanns en liten mening med att jag inte ställt undan skidorna ännu? Då får jag ju även möjlighet att testa mitt nya vallarställ och vallajärn! Jo, det kan bli en bra helg!

Skidor får det i så fall bli på lördag. På söndag är det aikido, och då MÅSTE jag gå! Vi ska fira japanskt nyår och jag är redan anmäld, och det går ju inte att backa så här sent. Det börjar med ett litet lätt pass på en timme och sedan äter vi lite sushi och mochi med mera. Ska bli grymt kul!

På tal om tandläkare, det är ett under att man faktiskt går dit. Även om jag klarade mig hyfsat (inga hål), så slutar det ändå med att man är öm i käften hela dagen sedan. Dessutom gör det ju ont under tiden. Måste vara lika poppis att vara tandläkare som lapplisa!

Så där ja! Då var lunchen slut. Dags att fortsätta jobba lite.

Har du några schyssta träningsplaner för helgen?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

