Snökaos, SJ och lite träning

Det är märkligt hur snabbt ens planer kan skita sig! Hade ju igår en finfin plan som gick ut på att jag skulle ut och springa TROTS snöstorm! Föga visste jag att stormen skulle ställa till det redan innan jag kom hem. Inte nog med att jag missade tåget jag tänkt åka med från början, tåget jag faktiskt hann med lyckades bli en halvtimme sen till Eskilstuna. Kombinationen ”hemma en timme senare än jag tänkte mig” och ”snöstorm med 20 cm snö på cykelbanan” och ”maten är klar, ta med vinglaset” fick mig att bli en soffpotatis igår!

Med tanke på hur ”smidigt” och ”enkelt” det gick att ta sig till jobbet idag så antar jag att det kommer bli en lång tågresa hem också. Plus att det är lite att fixa när jag kommer hem, så är väl chansen att jag inte kommer ut idag också ungefär 99%.

Planen för lördag, med lite skidåkning, ligger fast, men för att kompensera det hela lite så tänkte jag nog försöka komma iväg på en liten löprunda på lördag också. Som ett litet miniläger, typ. Vad som händer på söndag får vi se. Beror lite på hur länge vi ska fira det japanska nyåret med aikidon.

Sitter du också med snökaos-problem?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentera

