Hur svårt kan det vara att komma iväg och springa lite??

Nu är det fasen ingen lek längre! Att för mig få till en träning verkar stört jävla omöjligt! Och det är till stora delar SJ:s fel!

Vi börjar med fredagen. Alltså den 11:e. Visserligen hade det varit ett himla väder, men det hade lättat upp betydligt på fredagseftermiddagen. Från början hade jag tänkt mig att jag skulle springa på jobbet, men jag valde att vänta till kvällen. På eftermiddagen när jag satt och kollade lite på tåg.info så inser jag att det är något som trasslar. Så jag drar tidigt till Centralen i Stockholm, det verkar som att tågen, när de väl kommit iväg, fastnar på vägen. Men naturligtvis, i mitt fall, så kommer det inte något tåg alls.

Efter mycket om och men hittar jag en ersättningsbuss. 16:15 lämnar vi Cityterminalen. Då är jag i alla fall på väg mot hemmet, men det går långsamt. Att försöka ta sig ut ur ett fredags-Stockholm med glashala vägar tar sin lilla tid. Jag är inte hemma förrän efter klockan 19, och då är jag både trött och hungrig. Carina också. Det får bli middag istället för löpning.

I lördags fanns det möjlighet. Men i stället tog jag mig in till Eskilstuna och fixade med en ny cykel. Den gamla blev stulen för ganska snart ett halvår sedan, och för att få ut maximal ersättning från försäkringen så var jag tvungen att köpa en ny. NU!

Söndag. Efter en ganska schysst promenad med Carina och Frasse så körde vi lite hundträning på hundklubben och en lika schysst prommenad hem igen. Sedan blev det faktiskt lite träning. En timmes aikido inne i Eskilstuna. En träning som var bra på flera sätt, men framför allt för att jag blev påmind om att jag faktiskt tycker det är väldigt kul med aikido. Vi avslutade med att fira! Dels fyller klubben 20 år och del var det (om än något försenat) dags att fira japanskt nyår! Gjordes med lite japansk mat och lite lekar. Kul som fasen!

Igår, på alla hjärtans dag var det inte tal om att försöka springa på lunchen som jag hoppades. 16 grader kallt i Stockholm dåEn ovanlig syn, och det fixar inte astman. Däremot verkarde det som att det skulle bli en aningens varmare på framåt kvällningen. 17:25 skulle tåget gå, jag tänkte vara hemma strax innan 19 och sticka ut på en liten 50-minuters runda. Glad i hågen gav jag mig iväg från jobbet vid 17. Jag var hemma 22:30! Det blev fan ingen löpning då! Eller alla-hjärtans-dags-middag heller för den delen. Tack för det SJ!

Och så idag. Vilken tur i morse att jag inte hade packat upp väskan med träningskläderna! Precis som förutspått ligger tempen runt -6, vilket är mer än OK, riktigt bra till och med! OM jag bara hade kommit i tid till jobbet. Packar mig iväg för att åka med 07:17 tåget. INSTÄLLT! Så även tåget innan. Får vänta till 08:07 och åka med det extremt korta tåget! Folk bokstavligt klättrar på varandra för att få plats. Sedan ska vi plocka upp folk i Strängnäs och Läggesta och Nykvarn… Nu slumpar det sig så att en lastbil ränner in nån bro, vilket effektivt stoppar ALL tågtrafik och vi får kliva av i Nykvarn och invänta bussar, vilket tar ca 45 minuter innan jag kommer ombord. När jag väl kommer till jobbet är det lunch, och jag har inte mage och börja med en löptur med tillhörande dusch, vilket tar ca en timme, för att sedan äta min lunch. När ska jag jobba då?

Ikväll när jag kommer hem ska jag åka och storhandla. Det är tomt hemma. Kanske kan jag ta en tur i morgon i stället?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

