På G! igen, och med nya mål i sikte!

Grymt-nöjd-nu-Peps

Grymt-nöjd-nu-Peps

Andra dagen i rad!! Känner mig grymt nöjd över det! Även om kroppen var ganska så seg idag. Det är väl inte så konstigt heller med tanke på att jag de senaste fyra månaderna lyckats komma ut och springa i genomsnitt en gång var tredje vecka, och nu har jag klämt till med två st 7,5kilometers rundor dagarna på varann. Får se om kroppen orkar ladda om till i morgon så jag fixar en trippel!

 

Det är skönt att jag kommit igång med löpningen igen. Det var ju lite si och så med det som sagt. Men det är lättare nu i och med mitt nya uppdrag. Dels springer jag ju där jag sprungit tidigare och det är ganska kul bana. Sen är det lättare att komma in i rutinerna när man inte ”behöver” jobba fredagarna längre. Det slutade ju oftast med att jag satt till nio eller tio på kvällarna och jobbade, och då är det fan inte roligt att sticka iväg på en runda!

Medans jag var ute och kuta idag så gick det upp för mig vad målen för året kommer vara. Med tanke på vilket konstigt år 2010 blev så ska jag inte sätta upp för tuffa mål. Förra året var ju verkligen upp och ner. Först gick det skitbra! Kom igång ordentligt och duktigt. Sen fick jag tre tuffa förkylningar inom loppet av tre månader. Tog ett brejk, och helt plötsligt slog jag personligt på Lidingöloppet med 30 minuter! För att sen tappa löpningen helt och hållet!

Tack och lov har jag anmält mig till maran. Annars vet jag inte hur jag skulle kunna komma igång igen efter senaste svackan. Och där har vi huvudmålet nummer ett: Jag ska vara i form till maran! Om jag sedan drabbas av en skada eller liknande och inte kan genomföra det, det må vara hänt, men jag ska vara tillräckligt bra för att kunna springa.

Mål nummer två, det blir att återigen kuta Lidingöloppet, men den här gången kan jag nog inte räkna med att förbättra mig med 30 minuter… Däremot kanske tio vilket skulle betyda att jag kommer under tre timmar. Det borde väl vara genomförbart tycker jag.

Mellan dessa två ”stora” mål, eller innan första i alla fall, får jag nog lov att köra ett par tävlingslopp, bara för att hålla ångan uppe. Premiärmilen får det bli och kanske Två sjöar runt. Där har jag inte bestämt mig än, beror på hur träningen kommer gå framöver. Vi pratar ändå om nästan 17km.

Löpet mot Götet får vänta ett år till tror jag.

Vad tror ni, en bra plan? För mjuk? Lagom? Själv då, har du några mål uppsatta för året?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentera

