Hur gör man, egentligen?

Det är fruktansvärt och förvånandsvärt att det är så himla svårt att hinna få dagen att räcka till nu för tiden. Jag trodde i min enfald att det skulle bli mycket enklare när jag så att säga flyttade hem till Torshälla igen. Kanske lite bättre, men inte mycket! Träningsmässigt ska jag säga. Allt utom träningen har ju blivit bättre sen jag kom hem igen. Det gör mycket bara att få vara hemma med familjen varje kväll.

Men det är lite märkligt det här med träningen. Har fortfarande, efter en månad hemma, bara kommit iväg och sprungit på lunchen. På jobbet! Inte ett enda löpsteg hemma.

Klockan-04:00-Peps

Klockan-04:00-Peps

I alla träningstidningar, träningstips, hälsotips etc sägs det att ”alla har tid, det gäller bara att prioritera och planera…” Och det kan väl till viss del stämma. Men som igår, jag var hemma 19:30. Ska jag då börja snöra på mig skor och annat för att sedan sticka ut på en runda? Hemma igen och färdigduschad vid 21:30 kanske. Hur kul är det att käka middag då? Hur bra är det äta då ens? Dessutom, 21:30, då behöver Frasse ut på sin kvällspromenad.

Men innan jobbet, säger ni? Mmmmm…. vem av er fixar att sticka ut och springa en mil klockan 04:00 på morgonen? Trodde väl det! I rest my case, så att säga!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 comments

  1. Heidi

    Det är mycket svårare när man pendlar. Jag bodde i Västerås förut och tågade in till Stockholm precis som du gör och den enda tiden det var vettigt att träna var på lunchen eller efter jobbet innan man åkte hem. Att träna efter hemkomst blir för sent och före är ju också lite problematiskt. Fast jag gjorde det ett par gånger och hade en fantastisk morgonjogg längs Mälaren och såg solen gå upp över helt spegelblankt vatten. Det var magiskt! Kika på bilderna här: http://www.heidisnews.se/2009/08/jogging-0430/

    • Peter

      Japp! Det där var trevliga bilder! Inte utan att man blir lite sugen på tidig morgon-jogg.🙂 Fast det är nog enklare när det blir lite mera vår att ta sig för att knata iväg på morgonen. Skönt att höra att det finns (har funnits) flera med samma problem.
      Hade ju tänkt att springa i går kväll, men det sprack (av flera anledningar), så nu sitter jag här med väskan bredvid mig, packad med lunch-jogg-kläder!

Kommentera

