I morse va i alla fall inte huvudet under armen!

Precis som jag igår i vanlig ordning glömde att packa väskan med träningskläder i förtid, så i vanlig ordning så kom jag aldrig ut på något löppass på kvällen heller. Typiskt! Men det var annat som var tvunget att gå före, det är som det är.

I dag däremot, då jäklar gick det vägen! Jag kom ihåg att packa väskan och kom ut på lunchen. Samma gamla

Kanske in SÅÅ bra väder idag

Kanske in SÅÅ bra väder idag

vanliga runda runt Årstaviken, ca 7,76 km. Avklarades i fantastiskt väder runt nollan och på tiden 44:44. Det var faktiskt mycket snabbare än jag trodde att jag skulle mäkta med! Men tungt! Det var inget snack-tempo kan jag lova! Flåsade grymt mycket.

Fast trots det, att det gick så tungt, så känns det lite som att formen ligger där och lurar lite. Som att det inte kommer att krävas så himla mycket för att snart vara uppe på 15 km. Gäller bara att jag får tillfälle att springa lite mera på tider som INTE är lunch!

Det var som jag nämnde häromdagen, och som jag tacksamt fick medhåll av Heidi (hon med det dåliga samvetet!), att när man pendlar så blir det väldigt svårt att komma ut och träna på vardagarna, annat än vid lunchtid. Det är för tidigt på morgonen (oftast, 99 fall av 100), och motivationen när man kommer hem vid halv åtta på kvällarna är inte så stor! Nu är det ju jäkligt bra att det finns möjlighet att springa på lunchen, att vi har fina duschutrymmen här och så. MEN! Det är ändå ett stressmoment. Idag gick jag ifrån skrivbordet vid 11:25 ungefär. Att gå ner till omklädningsrummet och byta om, springa i 45 minuter, duscha och packa ihop grejerna och sedan kasta i sig maten, det tar nästan två timmar! Det är en lång lunch, och lite jobbig att jobba in!

Men det ska vi inte gräma oss för nu! Nu ska vi vara glada att jag sprang i fint väder!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 comments

Kommentera

